Ha már szabadságon vagyok, igyekszem az szabadidőmet hasznosan eltölteni. Sok pihenéssel lehetőleg víz mellett, és persze pecával! 😛
Utóbbiban cinkostársam Peti volt, akivel mostanában igen sokat járunk uszonyos barátaink nyomában, több kevesebb sikerrel.
Úti célnak egy eldugott Baranya megyei községet, Erdősmecskét választottuk, pontosabban az ott található gránitbánya 30 méter mély tavát. Petivel már régóta terveztünk ide egy közös pecát aminek úgy néz ki most jött el az ideje.
A tóról tudni kell, hogy horgászni tilos rajta, vagy is csak engedély birtokában lehet. Az engedélyt sikeresen megkaptuk, így semmi nem állhatott a 4:45-ös indulásunk útjába. Borzasztó fáradtan, de nagy reményekkel vágtunk neki a 200km-es útnak, ami igen jó hangulatban telt, dacára annak, hogy nyugtáztuk, ma nem lesz melegünk.
Elég szeles és esős idő fogadott minket a bányató partján, amit nem túl jó előjelnek vettünk és mint kiderült nem is gondoltuk rosszul.
A tó nem túl nagy, ellenben nagyon mély, nagyon akadós, és nagyon szép!

Hello! Megjöttünk! :D

Az első találkozás!

Felmérem a terepet! :D

Gyönyörű kék opálos vizének egységét, csak a vízből meredező fák koronái illetve a kisebb, nagyobb hínárfoltok törték meg. Éreztük benne, láttunk lelki szemeink előtt a vízben lapuló hatalmas halakat.

Ígéretes tartás

Multis cuccal készültem, csukákra számítva!

Az offset horgos megoldás ellenére, is sok volt az akadás!

Az offset horgos megoldás ellenére is sok volt az akadás!

A horgászat nagyon nehéz ezen a pályán. Mivel nem horgász tó, így nincsenek beállók, és a part is nagyon meredek. További nehézség hogy a víz a parttól már 1m-re is közel 20 méteres, legmélyebb pontján közelíti a 40-et. Minden 3. dobást, szerelés követett. Akadtunk, szakadtunk, orrba szájba… :/
A szerelések között Peti kipróbálta a multis cuccomat is, ami eléggé megtetszett neki! :) Halkan jegyzem meg, Peti egy őstehetség. Egyszer kellett csak megmutatnom neki és már dobta is úgy ahogy kell! :)
Rablásokat, sajnos csak a tó meghorgászhatatlan végében láttunk. Dobáltuk rendületlenül, de nem hozott eredményt. Az eső egyre jobban rákezdett, mi pedig jobbnak láttuk ha odébb állunk.

Egyszer még visszatérünk!

Kicsit csalódottak voltunk. Talán a front, talán az eső, talán bénák voltunk, de bármi is az oka ez eddig 1:0 a halak javára.
Ha már ennyit utaztunk és ilyen korán keltünk, csak nem adjuk fel ilyen könnyedén! Jöhet a B-terv. A Szelidi-tó elkerülő csatorna rendszere. Itt pár hónapja már toltunk egy sikeres csatorna pecát, az évesünk megvan a vízre és csak egy órára van innen. Akkor rajta!
Újabb vidám óra után, árkon, bokron át megérkeztünk a kiszemelt helyre. Már tudtuk, hogy hová kell mennünk, ismertük a tuti beállókat, a többi már csak a halakon fog múlni!

Vadregényes csatorna

A természet lágy ölén

Kétféle taktikát alkalmaztunk. Peti nagyobb gumikkal, távolabbi dobásokkal hosszában vallatta a vizet csukák reményében, míg én apró gumikkal, keresztben, a sügereket kerestem!
A taktika bevált hamarosan meg is jött az első két csuka kapás, igaz az én sügeres cuccomra. Az első sajna lefordult az apró horogról, a másik pedig meglépett a gumival.. :/
Egy kicsit szomorú voltam, de örültem, hogy legalább halat láttunk..
A folytatás már sokkal vidámabbra sikeredett. Miután megtaláltuk a tuti csali méretet és színt, ami ez esetben a narancssárga volt, a halak megindultak. Felváltva fogtuk a sügereket, csukákat. Kicsiket, nagyokat egyaránt.

Bíztató kezdet

Egyen méret sügér

Egy a szebbekből!

Csak a narancs kellett nekik!

Jött jó pár

Az igazi BIG ONE sajna mindkettőnket megtréfált, az én duci csapóm, röptetés és mellel való levétel után sajna leakadt és a vízben landolt, Peti csukája pedig, az elfáradt nanofilt tépte el cérna mód.
Sok halat fogtunk, gyönyörű környezetben, nem lehetett okunk a panaszra, amilyen rosszul indult a reggel, annyira belejöttünk a végére.
Elég fáradtak és éhesek lettünk délutánra, így a hazaút mellett döntöttünk.
Mire felértünk Budapestre a fáradtságunk tova szállt, így kitaláltuk, hogy az időnkbe még beleférhet egy kis RSD-s peca, “hazai pályán”! 😛
Pont elcsíptük a fényváltást, így szerencsére még 2-2 hallal tudtuk bővíteni a mai nap fogott halaink listáját! Peti egy harcsa kölyköt és egy szebb kövest zsákmányolt, én pedig egy kis kövessel és egy szebb csapóval válaszoltam rá.

Pundra

Egyen köves

Nem tudom ezt hogy csinálta, de nem lett meg! :D

Pöti köves

Rég nem fogtam a Dunán csapót!

Hát nem olyan szép a mintázata mint a csatorna lakóknak!

Méltó zárása volt a mai napnak. 😀
Azt hiszem a mai napot kimaxoltuk, halfogás szempontjából, reggel 4:45-től fél 8-ig pecáztunk, és rengeteg halat sikerül egy fénykép erejéig partra segítenünk!

Remélem sok ilyen napban lehet még részünk! 😉

Feszes zsinórt! – Gyurka

Tetszett? Oszd meg a haverokkal!