Az egész úgy kezdődött, hogy Kalacsi Jani elhíresült női pergető versenyén részt vettem Móri Stefániaként és ha már ott voltam, nyertem (tombolán) egy 5 napos Delta-Po túrát Engelmayer Tibinél. Sőt Tótum Imi barátom is nyert egyet, bár ő azt hiszem egy halért kapta cserébe. Mondjuk ez a hal a legnagyobb volt, ezért kapta különdíjként egy másik Kalacsi versenyen. Gyors verbuválást követően csatlakozott még csapatunkhoz Fodor Jani és Tibolya Laci is, így egy igazán ütőképes, nagy hagyományokkal rendelkező harcsavadász csapat alakult ki. Ennek megfelelő komolysággal készültünk, pl. Jani kerek perec megmondta, hogy ő süllőzni akar csak, ezért a legkeményebb botja egy Nano-Cor 38g-os 2 részes bot volt :)

2015.08.03-án volt a rajt. Gyors utánfutó-pakolást követően jó kedvűen megindultunk Tótum Imihez, bepakoltuk őt is és meg sem álltunk Szlovéniáig. Ott vettük észre, hogy az egész úton elkísérő benzinszag nem a tankoláskor kifolyt üzemanyag miatt van, hanem a szarrá tört, szakadt benzincső miatt. Útszéli autószerelés következett, MacGyver módszerrel.

Imi úgy csinál, mintha szerelne…

Az első sikertelen kísérlet a probléma megoldására

Nem őszinte a mosolya….Autópálya mellett tűző napon

Szerencsénkre találtunk egy BMW szakszervizet, ahol több szerszám is volt a csavarhúzó-tapétavágó sniccer kombónál így sikerült egy használt BMW csövet behekkelni az Opelbe. A szakik – akik egyébként perfekt beszéltek angolul és hihetetlenül segítőkészek voltak – többször felhívták a figyelmünket, hogy amit csináltunk az így ideiglenes megoldás csak és jó lenne, ha hazahúznánk egy “igazi” szervizre. Megígértük, csak előtte még kiugrunk Itáliába. Este 9 felé érkeztünk, Tibi szívélyesen fogadott minket, és azonnal felderítésre indultunk. A csatornák éltek! A víz pezsgett, rablások, dupla örvények, spriccelések, tolóhullámok mindenütt! Az utazás fáradtsága pillanatok alatt elmúlt, vissza a botokért és irány dobálni az éjszakába! Kb. 1 óráig keresgéltünk nem találtunk a nagy halat. Nem baj, majd holnap hajnalba!

2015.08.04-én 4-kor kelünk, fényváltásra a vízen vagyunk! Ez volt  terv, de az előző napi kalandok miatt elaludtunk, így a partra kb. 6:30-körül jutottunk ki. A nap már meg el is kezdett sütni vadul, és mi is vallatni a vizet.

delta-po-1

A múlt heti egyenruhám

Imi múlt heti egyenruhája…valamiért szeret afgánnak öltözni, az ott dolgozó arab mezőgazdasági munkások legnagyobb örömére

A terv az volt, hogy 9-re visszamegyünk a bázisra, és együtt elmegyünk egy “titkos helyre”. Azért titkos, mert ide járnak magyar húshorgász pecások kapálni. Na nem a rizsföldet, hanem a hareszt. Nagy gumi, fölötte hármashorog és hadd szóljon :( Szomorú, hogy még mindig itt tartunk fejben, komoly csalódást okozott, hogy általam is ismert nevek is elhangzottak a rabsicok között.

Imi, Laci és én nagyhalra kezdtünk dobálni, Jani ígéretéhez híven süllőzni kezdett gumival. Valami hiba folytán szájon dobott egy 10cm-es Mann’s gumival, Quantum Exofil zsinórral egy kb. 10-15 kg körülit, amire Deltapo Tibi csak annyit mondott: ilyen kicsit itt még nem látott! 😀 Mindenesetre Jani profin kiszedte a túra első nagybajszosát! (mint kiderült, egyben az utolsót is, így a tovább-olvasást a tanulságot szerető embereknek ajánlom)

jani

Előtérben Jani és a harcsa, háttérben Jézus :D

Láthatóan rengeteg táplálékhal volt a vízben, apró keszegek, kárászok. Arra jutottunk, hogy valószínű másodszor is leívtak a fehérhalak, ami persze a mi fogási esélyeinket nem javította. Továbbra is látszódott a halmozgás, de az istennek se tudtuk megfogni őket. Gondolom, hogy a 35 fokos víz és a 40-42 fokos léghőmérséklet sem volt segítségünkre. Kb. 14:00 óra körül befejeztük a pergetést és visszamentünk a bázisra meginni az első tálca védőitalt. Estére bójázást terveztünk, ahhoz persze csalihal kell. Castingbot átszerel úszós készségre, így megfogtam életem első halát multis bottal, multi orsóval úszóval. (A Tatula Type-R simán kidobta az 1g körüli készséget kb. 10-15m-re!)

keszeg

Életem első multis-úszós készsége

A kis keszeg a túra második és egyben utolsó olasz hala volt. Este 8 körül újra a vízparton voltunk, Tibi profi segítségével behúztuk a csalihalakat és leültünk szúnyogra vadászni.

Cormoran alsó-állású multi orsó. Az igazi erőgép

Daiwa Inline - mindent kibír(hatna)

Daiwa Inline – mindent kibír(hatna)

Daiwa Pluton hengermulti

Hogy érzékeltessem: képzelj el kurva sok szúnyogot, na annál 3x több volt! Amikor 30fokban inkább felveszem a kapucnis pulóvert és a gumicsizmát, hogy minél kevesebb tesztrészem lógjon ki, akkor azt hiszem sejthető a helyzet! Természetesen mindezt azt követően, hogy egy lavór szúnyogűző sprayben megfürödtünk!

ejjel2

ejjel

Hál’ istennek kb. 10 órára alább hagyott a döngicsélés, ellenben a puffanások, durranások száma szaporodott. Kárászaink nem bizonyultak elég jó falatnak, mert reggel fél 8-ig egyik botot sem húzta el egyetlen hal sem. Így beleszaladtunk a szerdába…

2015.08.05-én reggel mentünk haza kellően elfáradva már. 2 óra alvást követően, újult erővel és a még a szenvedélyünktől hajtva, újra kimentünk dobálni. A stratégia az volt, hogy tekintettel a sok ivadékhalra, elkezdünk finomítani mi is és az “otthoni” cuccal dobálni. Az én esetemben ez egy T3 Ballistic-kel szerelt 5-25g-os egyrészes Nano-Cor bot, 16-os 8 Braid fonottal szerelve. Egy-egy koppintáson kívül további eredmény nem született. Imivel megbeszéltük, hogy visszamegyünk a rabsic-paradicsomba és megpróbálkozunk ott is a kis csalik vezetésével.

zsilip

3-as zsilip találkozás

renduletlenul

Kitartó pergető (betegbetegbeteg)

A híd alatt is folyamatos volt a puffogás

Naplemente

Útközben megtekintettük a már kultikussá vált zarándokhelyet, ahol Horváth Andris és Darabos Tomi félmeztelenül fogta a harcsáját. 😀 A kis bokrot megkoszorúztuk és felszívtuk magunkat újra a reménnyel, amit a 45 fokos árnyák nélküli mező viszonylag gyorsan le is szívott. Mindhiába, ezúttal a kis csalik sem kellettek. Este a bázison tovább folytattuk az agyalást, a stratégia építést, a megszerzett tapasztalatok összevetését és az olasz sörök tesztelését! A foglalkozás elérte a célját a 42 fokos hálószoba ellenére gyorsan beájultunk az ágyba.

2015.08.06-án az eddigi minimális alvások ellenére (átlag 2-3 óra/nap) viszonylag korán keltünk. Tibi kiválóan ért a motiváláshoz, hiszen egy új vízre készültünk, ami jelentősebb mélységének köszönhetően újabb reményekkel kecsegtetett. Mind a négyen felvérteztük magunkat, a “rutinosabbak” már két bottal indultak pergetni. :) Kicsit úgy éreztem magam, mint a kezdő bojlisok: 2 hátizsáknyi csali (és folyamatosan cserélgettem, próbálgattam mindet!), plusz két horgászbot: egy Daiwa Powermesh Jerk rajta a Black Cat harcsás casting orsója, a másik a már korábban emlegetett Nano-Cor. Egy híd alatti részt kezdtünk vallatni. A hely ígéretes volt, szépen folyt a víz is, mozgás is volt. A legnagyobb hibája a helynek az volt, hogy egy katlanban helyezkedett el zéró légmozgással. Amikor az aszfalton a tűző napot érezzük hűvösnek, akkor ott már baj van! Délután 4-ig bírtuk cérnával, majd kollektíven úgy döntöttünk, hogy a falu kocsmájában teszünk a továbbiakban a kiszáradás ellen. Ott született meg a döntés is, hogy ez így nem megy tovább, egy nappal a tervezett időpont előtt hazaindulunk és megállunk Zsennyén, Komáromi Levente barátom taván a Fish Farmon.

2015.08.07-én Imi még felkelt hajnalban (értsd 3 óra), hogy UL pecát nyomjon, de 6cm-es csapók híján ismét betlivel tért vissza fél ötre a bázisra. Így is beszéltük meg, a nagy hőség előtt, 5 órakor elindultunk Zsennyére. Az út zökkenőmentes volt, marha jókat anekdotáztunk, beszélgettünk, röhögtünk. Kora délután érkeztünk, és a szállás elfoglalása helyett, azonnal pecázni kezdtünk (betegbetegbetegbetegbeteg). Ki voltunk már éhezve a hal fogásra. A tó hozta az elvártat, azonnal, második dobásra kijött nekem egy csuka, majd nem sokra rá még egy! Szuper, megnyugodtam, nem velem volt a hiba. Valóban a Po volt most szűkmarkú! A csapat többi tagja is fogott szépen, ki csapót, ki feketesügeret, Imi még egy süllőt is kivarázsolt!

Fekák :)

Jött a gondolat: Zsennyén van harcsa is! Álljunk neki éjszaka harcsázni!

(betegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbetegbeteg)

Behúztunk Imivel, kiültünk hullócsillagokat nézni és megállapítani, hogy korrekt éjszakai horgászatra napijegyes tavon nincs esély. Parasztgyerek zseblámpát kap a kezébe, azonnal a vizet világítja és hozzá még kurjongat is, hogy hűűű de jó, látom a semmit. Természetesen hamar beláttuk, hogy így sok értelme nincs a pecának, ezért olyan fél 1 körül ismét lefeküdtünk aludni, de csak azért, hogy szombaton hajnalban újra mehessünk pecázni, így…

2015.08.08-án ki korábban, ki később újra pergethettünk! :) Sikerült megint fognunk szépen, csuka-süllő-csapó végezte a műcsalijainkon.

Imi süllője

10 óra felé kezdtünk csomagolni, délben el is indultunk és szerencsésen hazaérkezett mindenki.

Konklúzió: Engelmayer Tibi korrekt guide. A hely korrekt. A víz tuti tele van hallal. Nekünk most nem sikerült, ezer és egy körülmény miatt. Úgy döntöttünk jövőre visszajövünk valamikor, amikor hűvösebb van!

A Csapat! Székely Imre, Fodor János, Móri István és Tibolya László (balról, jobbra)

Písz

Vegyesboltos Pisti

Tetszett? Oszd meg a haverokkal!
Delta-Po túra, az óriás harcsák nyomában